Lehőcz János Emléktúra

Katalinpuszta, Kirándulóközpont
Szendehely, Katalinpusztai kirándulóközpont, Vàc Bàtori utca, Magyarország

GPS: 47.85067, 19.10686

A Váci Reménység Egyesület természetjáró szakosztályának vezetett túrája a Naszály hegyre.
Gyülekező: 8:00 – 8:30, Katalinpuszta, Kirándulóközpont
Indulás: 8:30
Útvonal: Katalinpuszta, Kirándulóközpont – Gyadai-tanösvény – Függőhíd – Bik-kút – Naszály kilátó – Kopaszok – Lósi-völgy – Óriások pihenője – Katalinpuszta, Kirándulóközpont
Táv: 16 km
Szintemelkedés: 560 m
Várható érkezési időpont: 15:00 és 16:00 óra között. (Menetrendszerinti autóbusz 7:55-kor indul Vác buszpályaudvarról, 8:09-kor érkezik Katalinpusztára. Aki autóval érkezik, az a Kirándulóközpont parkolójában tud parkolni (napijegy 700 forint/személygépkocsi) vagy a faluban (ingyenes).
Autóbuszok indulnak Vácra: 14:51, 15:51, 16:40, 16:51)
A Váci Reménység Egyesület természetjáró szakosztálya e túrával kíván emléket állítani az egyesület „második alapítójának”, Lehőcz Jánosnak. Vezetett túránk során a különböző megállóhelyeken a Naszály természeti értékeinek bemutatása mellett Lehőcz Jánosról is megemlékezünk.
Javasolt felszerelés: túrabakancs vagy túracipő, esőkabát, étel-ital (a Naszályon nincsenek források, hozzunk elegendő folyadékot)
Díjazás: a túra teljesítői emléklapot kapnak
A túra leírása:
A Kirándulóközponttól az Országos Kéken indulunk el. Két kilométer után érkezünk a Függőhídhoz, melyen átkelve az eddig velünk tartó tanösvény leválik balra. Mi tovább emelkedünk a kékkel, közben elhaladunk a Bik-kút mellett. Egy nagy kanyarban visszafordulunk jobbra, majd egy meredek kaptató után felérünk a Naszály főgerincére. Elhaladunk a Szinlő-barlang víznyelője mellett is, miközben elérünk a vaditató tóhoz. (Innen a szaporábbakkal tehetünk egy kitérőt a Látó-hegyre, ahonnan lenézhetünk Vácra.) A Naszály-csúcs a tótól 700 méter hosszú kapaszkodót jelent. Odafent egy hosszabb pihenőt tartunk, majd megkezdjük ereszkedésünket Kosd felé. Közben elhaladunk a Násznép-barlang mellett, illetve több kilátópontról is megcsodálhatjuk a cserháti tájat. A Kopaszok nevű hely után tovább ereszkedünk, majd balra fordulva elérjük a Török-rétet. Itt búcsút veszünk a kék túrától, és átváltunk a piros jelzésre, mellyel visszaindulunk a Lósi-völgyön Katalinpuszta felé. A Gyadai-rét szekérútján haladunk, majd egy hintahídon átkelve érjük el az Óriások-pihenőjét. Kis pihenő után utunk utolsó szakasza következik a Lósi-patak árterében futó turistaúton, mely néhol pallókon vezet. Az utolsó kilométert már ismét a szekérúton megtéve érjük el célunkat, a Kirándulóközpontot.