Bükk-fennsíki hétvége a Hazajáróval

Minden tekintetben ragyogóra sikeredett Egyesületünk és a Hazajáró Egylet immár 7. alkalommal megrendezésre került közös hétvégéje. Egyrészt az időjárás is igen kegyes volt hozzánk és egész hétvégén szikrázó napsütésben túrázhattunk hazánk egyik legvarázslatosabb hegyvidékén, a Bükkben, másrészt a hétvége új helyszíne, a bükki erdők ölelésében fekvő ékszerdoboz, Répáshuta is megnyerte a résztvevők szívét.

A hétvégén ez alkalommal is a Hazajáró honismereti műsor alkotói voltak vendégeink és túratársaink. Kenyeres Oszkár mellett a sorozat “vendég” szereplőivel és a stábból is sokakkal találkozhattak azok, akik csatlakoztak a szombati túránkhoz, amikor a Bükk-fennsíkra és a bükki kövek vonulatára vezetett utunk. Ilyenkor ősszel szinte lehetetlen betelni az itteni színkavalkáddal, a “kövekről” nyíló páratlan kilátással és az alattuk hullámzó erdőkkel. Szombati túránk keretében ebbe a csodás világba nyújtottunk izgalmas bepillantást, Kozma Attila, Egyesületünk Élővilágvédelmi szakosztályvezetőjének szakvezetésével.

Vasárnap kicsit kevesebben, de újabb túratársakkal vágtunk neki a hétvége záró túrájának. Egyesületünk elnökének, Havasi Norbertnek a vezetésével a természetjárók egyik kedvelt útvonalát, a Rejteki-tanösvényt jártuk végig. Az úgynevezett nagy kör 12 állomása segítségével megismerkedtünk ősrégészeti szempontból fontos barlangokkal, két szurdokvölggyel, a gyertyán-völgyi üveghuta maradványaival, a Bükk egyetlen katavotrájával (időszakosan működő váltóforrás, amely néha víznyelő) és két állandó víznyelővel is. Utunk végül Répáshután zártuk, ahol búcsút vettünk a túratársaktól. Reméljük, hogy mindenki élményekkel és új barátságokkal gazdagodva tért haza és bízunk benne, hogy mielőbb újra találkozhatunk!

Köszönjük a képeket és beszámolót Havasi Norbertnek a túra házigazdájának és egyben vezetőjének.