Al-Duna Túra Herkulesfürdő és a Cserna-hegység csodái

Nagy-Kazán-szoros
Orsova

GPS: 44.72846, 22.39433

Négy napos túránkon a Hazajáró nyomába eredve a Délvidék Al-Dunai régióját keressük fel.1. nap

Békéscsaba – Arad – Temesvár – Temesmóra (Moravița) útvonalon indulunk el majd Versecvátnát (Vatin) átlépjük a
román-szerb határt és a mai szerbia területén Versec – Temesőr útvonalon jutunk el Palánkra. Itt egy komp segítségével
hajózunk át a Dunán Ram kikötőjébe. A kompra várakozás ideje alatt lehetőség nyílik egy ebédre egy igazi dunai szerb
halászcsárdában, ahol egy helyi íz világú dunai halászlét is megkóstolhatunk.

Az átkelést követően megtekintjük Ram frissem felújított, középkori várát.
A várlátogatást követően a Duna mentén tovább utazunk Galambócra, ahol meglátogatjuk a Duna fölé magasodó középkori várat, mely az Al-Dunai erődrendszer legnagyobbikaként strázsál a folyam jobb partján. A nemrég felújított erőd különleges kiállításait megtekintve történelmi utazást tehetünk a régió viszontagságos múltját megismerve. A várlátogatást követően a Nagy- majd a Kis Kazán-szoros mellett tovább utazunk a Vaskapu felé melyen áthaladva átlépünk a mai Románia területére. Elkanyarodunk délnek és rövidesen Szörényvárra (Turnu Severin) érünk ahol rövid városnézés keretében ismerhetjük meg az egykori Szörényi
bánság központját, és a közelmúltban felújított várát. A kirándulás után elindulunk Orsován át Herkulesfürdőre, ahol szállásunkon vacsorával várnak bennünket.

2. nap

A reggeli elfogyasztása után túra felszereléseinket magunkhoz véve elindulunk a Cserna hegység felfedezésére. A Cserna-völgyéből a piros háromszög jelzés mentén kapaszkodunk fel a hegyre, a közel 60 m magas Szeles-vízeséshez (Cascada Vânturătoarea).
A túranap második felében a szemközti Mehadia-hegység Herkulesfürdő feletti szakaszán található Fehér kereszt kilátóhoz (Crucea Alba) túrázunk, ahonnan pazar kilátás nyílik az alattunk elterülő városra. Akikben van még elszántság, azokkal felkapaszkodunk a Domogléd 1105 m magas csúcsára, melyen egykor az ezeréves határ vonala is áthaladt. Innen pazar körpanoráma nyílik a környező hegyekre.
Estefelé a Hétforrás egyik, Cserna patak partján létesített termálvizes fürdőmedencéjében lazíthatjuk el megfáradt
izmainkat, majd a nap végén visszatérünk szállásunkra ahol vendéglátóink vacsorával várnak bennünket.

3. nap

A reggeli elfogyasztása után a Herkulesfürdő egyik nevezetes helyére kirándulunk, a város feletti Erzsébet-kilátóhoz.
A piros háromszög jelzésen indulunk felfelé, Cserna-hegységbe, érintjük a Rabló-barlangot (Peştera Hoţilor), majd elérjük az Erzsébet csúcsot a Sissi számára épített kilátóval, ahonnan madártávlatból beláthatjuk Herkulesfürdőt.
Délután a Cserna patak bal partjáról, a Ghizelei-keresztnél induló piros kör jelzést követve a Roset- vízeséshez túrázunk.
A túra végén visszatérünk szállásunkra.

4. nap

A reggeli elfogyasztása után elhagyjuk szállásunkat és Herkulesfürdő Monarchiabeli belvárosát látogatjuk meg. Ezt követően Orsovára utazunk, városnézés keretében járunk végig.
Meglátogatjuk a Hans Fackelmann tervezte sátor alakú, nonkonformista katolikus templomot, melyben márványtábla
emlékezik meg arról, hogy az 1848-as forradalom végén az akkori kormányfő, Szemere Bertalan a Magyar Királyi Koronát itt a közelben, a felduzzasztott Duna jelenlegi medrében nyugvó egykori temetőben elásta, és 1849-1853 között a kalandos felkutatásáig itt rejtegették.
A városnézés után elindulunk hazafelé. Útközben megállunk Temesváron ahol a belvárost végigjárva ismerkedünk az egykor
magyar többségű várossal, majd tovább utazunk hazafelé.
Kb. 19:00-kor érkezünk Békéscsabára.
Ajánlott felszerelés: Túrabakancs, réteges öltözet, esőkabát, váltás zokni, kamásli (lábszárvédő), közepes (35-55 l) hátizsák
(esővédővel), fejlámpa, megfelelő mennyiségű enni és innivaló, sebtapasz.
Részvétel költsége: 48.500.- Ft/fő, mely tartalmazza a kisbuszbérlés, az utazás költségtérítését kompátkeléssel és útdíjakkal, és 3 éjszaka szállás költségét félpanziós ellátással.
A különféle belépődíjakat mindenki egyénileg fizeti, mely várhatóan kb. 4500 Ft lesz.