ELMARAD! – IX. Bethlen Gábor Emléktúra

Bihar
Spre Glăvoi și Cetățile Ponorului, Románia

GPS: 46.58781, 22.69138

A IX. Bethlen Gábor Emléktúra a koronavírus-járvány kapcsán meghozott korlátozó intézkedések miatt elmarad!

Erdélyi hegymászó barátunk, Varga Csaba idén már kilencedik alkalommal hív Benneteket a Bethlen Gábor túrára, mellyel a nagy erdélyi fejedelemre emlékezünk.  A kirándulás mellett a túra fontos célja, hogy felhívja a figyelmet a Fekete-Körös völgyi magyarság jelenlétére, hagyományaira és kulturájára, valamint Czárán Gyula örökségének ápolására és továbbadására, azaz a természeti látványosságok magyar elnevezésének megőrzése. Az előző alkalmakkor a Bihar-hegység különböző csúcsait hódítottuk meg. Ezúttal a Bihar hegység egyik gyöngyszemét, Czárán Gyula kedvenc útvonalát, a Galbena körutat fogjuk bejárni.

PROGRAM:
November 14., szombaton:
– reggel 9 órakor (helyi idő szerint) találkozó a Glăvoi réten.
– Innen gyalogosan járjuk be a túraútvonalat, az Eszkimó barlang, Flórarét, Galbena szurdok, Porcika zsomboly, Csodavár útvonalon, míg a Glăvoi rétre érünk vissza.
Az aktuális vírushelyzetet figyelembe véve kérünk minden résztvevőt, hogy a szabályozásokat tartsák be, rendelkezzen mindenki maszkkal és az 1-2 méteres biztonsági távolságot tartsuk egymás között.
Az útvonal hossza kb. 16 km, szintemelkedése kb 850 m, ami nagyjából 5-6 órát vesz igénybe.

Azoknak, akik távolabbról érkeznek, javasoljuk a szállásfoglalást november 13-15 között a Boros panzióban, Várasfenesen (tel 0040-748 156 445), Vura panzió (0040-766 286 603), Turul panzió Magyerremetén (tel 0040-744 296 308), vagy egyéb panziókban a környéken.

Örömmel tájékoztatunk mindenkit, hogy a kilenc évvel ezelőtt indított kezdeményezésünk, mely a helyi turisztikai látványosságok megnevezések kétnyelvűsítését célozta meg, pozitív eredményekkel járt. Figyelemfelkeltő akcióink (kétnyelvű táblák kihelyezése, kopjafa állítás) hozzájárultak ahhoz, hogy idén az illetékes szervek 87 kétnyelvű turistajelző táblát helyeztek ki a Bihar megyei hegyvidéken. Bebizonyítottuk, hogy összetartással, tiszta szívvel és önmagunk felvállalásával bármit elérhetünk.